⚠ 5 نشانه برای این که بدانیم اکانت شبکه اجتماعی ما هک شده است.


هک شدن در انواع دستگاه ها و سیستم عامل ها در هر مکان و زمانی ممکن است. هک شدن اکانت شبکه اجتماعی نظیر هک شدن کامپیوتر نگران کننده است؛ از دلایل استفاده از سد امنیتی فایروال نیز همین هک شدن است. برای شبکه های اجتماعی در کنار استفاده از سدهای امنیتی دستگاه، به ناچار باید خود کاربر از نشانه های موجود به هک شدن حساب خود پی ببرد.


➊ - انتشار پست و مطالب ناخواسته در صفحه شخصی


در صورتی که یک اکانت هک شده باشد، محتوا و پست هایی را در حساب خود میبینید که خود شما آن ها را منتشر نکرده اید. گاهی نیز ویرایش محتوا به شیوه ای انجام میشود که صاحب اصلی صفحه در شبکه اجتماعی به خوبی متوجه این تغییر و تحولات میشود.


➋ - وارد شدن به حساب از موقعیت جغرافیایی دیگر


همان طور که می دانید اغلب شبکه های اجتماعی امکان بررسی موقعیت جغرافیایی متداول کاربر که اغلب با استفاده از آن وارد حساب خود شده است را فراهم می کند. به عنوان مثال اگر در حال حاضر در ایران و یک منطقه خاص هستید، فردی که از کشور آلمان حساب شما را به هر دلیلی هک کرده باشد با بررسی این موقعیت شناسایی میشود.


➌ - افزایش دنبال کنندگان و دوستان شما در شبکه های اجتماعی


بعد از هک شدن به صورت قابل توجهی تعداد فالورر ، فالویینگ یا کسانی که به طور کلی مطالب شما را دنبال می کنند افزایش پیدا می کنند. این کار به وسیله ربات های اسپمر یا spambot در شبکه های اجتماعی معروفی نظیر توییتر و فیس بوک انجام میشود. در این مواقع سریعا پسورد اکانت خود را تغییر دهید و سپس پست های خود را پاک کنید تا افراد مختلف بدانند نباید روی پست های شما در طول دوره ای که هک شده اید کلیک کنند.


➍ - عدم امکان ورود به حساب شخصی


بعد از هک شدن بلافاصله اکانت قفل میشود و کاربر نمی تواند با پسورد قبلی به حساب خود دسترسی داشته باشد. بنابراین اگر در ورود به حساب شبکه های اجتماعی خود با مشکل رو به رو میشوید، می توانید از تغییر پسورد توسط هکرها تا حدودی اطمینان حاصل کنید.


➎ - بررسی history در شبکه های اجتماعی


اکانت شما توسط هر فردی که هک شده باشد، اطلاعاتی را به عنوان دیتا تاریخچه ورود به حساب جمع آوری می کند و بررسی آن راهکار مناسبی برای ورود و خروج های انجام شده به حساب می باشد.